Nyhedsbrev · Nu er Spilportalen endnu lettere at bruge – for både lærere og elever
 
 
 
 
 
HistorieLabs online spilportal har fået en makeover, så den er endnu lettere at bruge, både for lærere og elever. I spilportalen finder du spil om bl.a. historie og kulturarv, der kan spilles alene eller i grupper.
 
 
 
 
 
 
I 2016 igangsatte HistorieLab et større aktionsforskningsprojekt, der undersøgte, hvordan lærere og elever bruger og kan bruge kilder i historieundervisningen. Det omfattende projekt afsluttes nu med en rapport, der indeholder konkrete forslag og anbefalinger til, hvordan undervisningen med kilder kan tilrettelægges.
 
 
 
 
 
 
Hvad er ’skoletjeneste’ egentlig for en størrelse, og hvem retter den sig mod? Hvorfor har kært barn også mange andre navne som for eksempel formidlingstjeneste, uddannelsestjeneste eller læringsafdeling, og hvordan fungerer det i praksis? Læs mere i artiklen, som er det danske bidrag i en nordisk kortlægning af skole-kultursamarbejde. Kortlægningen er en del af et større projekt i samarbejde med NCK – Nordisk Centrum for Kulturarvspædagogik, og projektet er støttet af blandt andre Nordisk Kulturfond.
 
 
 
 
 
NYHED
 
 
 
ARRANGEMENT
 
 
 
RADAR - HISTORIEDIDAKTISK TIDSSKRIFT