Written by 13:33 Børn og unges demokratiske, digitale og kulturelle dannelse

Digitale ambassadøre

Uddannelse af digitale ambassadørkorps samt medudvikler af undervisningsmateriale til brug i udskolingen.

HistorieLab har været med til at uddanne det digitale ambassadørkorps samt været medudvikler af undervisningsmateriale til brug på skolerne. Udvalgte skoler i Vejle fik mulighed for at blive testskoler for de første workshops, der afholdtes. HistorieLabs rolle var i den forbindelse at være med til at kvalitetssikre og videreudvikle projektet og være tovholder for projektets aktiviteter i Trekantsområdet.

Billede med en undervisningssession omkring Børn og unges demokratiske, digitale og kulturelle dannelse

Projektets fokus

Projektet er en videreudvikling af det tidligere projekt ’Debatcafeer/Tryg i debatten’ i samarbejde med Vejle Bibliotek. Projektet er koblet op på det større projekt ’FAKENEWSLAB’ fra Danmarks Biblioteksforening og målrettet lærere, undervisere, bibliotekarer og andre, der gerne vil klæde unge mennesker i alderen 13-18 bedre på til at færdes i vores digitale samtid. Det digitale ambassadørkorps består af en gruppe unge, der er uddannet til at afholde workshops for skoleklasser om digital og demokratisk dannelse i øjenhøjde.

Projektperiode

Projektets tidsramme løber fra 2023-2024.

Medarbejdere

Her kan du se hvilke medarbejdere, der er tilknyttet projektet Børn og unges demokratiske, digitale og kulturelle dannelse.

Rikke Alberg Peters
Ph.d. og lektor 
UCL Jelling

Tilmeld nyhedsbrev

Jeg giver samtykke til, at mine personoplysninger behandles i overensstemmelse med denne oplysningserklæring og er indforstået med, at mine oplysninger behandles sikkert og fortroligt og slettes efter endt anvendelse. Jeg er indforstået med, at jeg kan trække mit samtykke tilbage ved at skrive til denne mailadresse historielab@ucl.dk, hvorefter behandlingen af mine personoplysninger stopper og slettes.

Close