Written by Kamilla• 27. november 2019• 13:15• Uv-forløb 5.-6. klasse
Historiebrug – en introduktion
Hvad bruger vi historien til?
Recent Comments
Der er ingen kommentarer at vise.
Kategorier
- Aargang 0 1
- Aktiviteter 6
- Antologi/bibliografi 12
- Arkiv 34
- Arrangementer 3
- Artikel 11
- Bæredygtighed i historiefaget 1
- Børn og unges demokratiske, digitale og kulturelle dannelse 5
- Dannelsesbroen 3
- Det sker 2
- Featured 2
- Forside-header 12
- Forskning 1
- Forskningsmaterialer 13
- Forskningsprojekt 2
- Forskningsprojekter og udviklingsaktiviteter 4
- Historie i spillefilm – for elever 7
- Historie i spillefilm – for lærere 4
- Historiedidaktik 3
- Historiedidaktisk tidsskrift 2023 2
- Historien som vækstmotor 6
- Holocaust og andre folkedrab 6
- Inspiration til lærere 9
- Kildebank 24
- Kildebanksemne 13
- Kildebankstema om atomfrygten 5
- Kildebankstema om cykling 7
- Kildebankstema om epidemier 6
- Kildebankstema om forbrydelse og straf 4
- Kildebankstema om genforeningen 1
- Kildebankstema om hekse 4
- Kildebankstema om kærlighed, køn og seksualitet 4
- Kildebankstema om Rigsfællesskabet 9
- Kildebankstema om Slavegjort eller fri 4
- Kildebankstema om slaveriet og Vestindien 12
- Kildebankstema om spadeslaget 4
- Kildebankstema om Svenskerne – nabovenner eller arvefjender? 10
- Kildebankstema om tyske flygtninge i Danmark 4
- Kildebansktema om genforeningen 4
- Kildekritiske øvelser 6
- Kulturarv i børnehøjde 5
- Læremidler 21
- Lærerudvikling 6
- Mød os 16
- Netværk 5
- Nyheder 8
- Nyhedsbrev 1
- OM RADAR 2
- Om videncentret 6
- RADAR 11
- RADAR 2019 2
- RADAR 2020 5
- RADAR 2021 3
- RADAR 2022 12
- RADAR 2023 5
- RADAR 2024 5
- RADARS redaktion 1
- Reformationen 3
- Skriv til RADAR 1
- Spil og quizzer 6
- Tidligere arrangementer 6
- Tidsskrift 4
- Til pædagogen 1
- Til undervisningen 4
- Udgivelser 1
- Uncategorized 7
- Undervisningsforløb 4
- Uv-forløb 3.-4. klasse 26
- Uv-forløb 5.-6. klasse 25
- Uv-forløb 7.-9. klasse 65
- Uv-forløb featured 3
Hvem er vi?
HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.