Headerbillede til rapporten Learning Museum Genbesøgt

Written by 10:33 Forskningsmaterialer

Learning Museum Genbesøgt

Undersøgelse af erfaringer og aktører ud fra et samfundsmæssigt niveau og perspektiv i projektet ”Learning Museum”.

HistorieLab har af Nordisk Centrum for Kulturarvspædagogik (NCK) fået udarbejdet en undersøgelse og rapport, der genbesøger projektet ”Learning Museum” ved at undersøge dets erfaringer og aktører ud fra et samfundsmæssigt niveau og perspektiv.a

Gratis praksismanual til undervisere og studerende

Hent rapporten gratis her

Learning Museum, som er undersøgelsesgenstand i dette projekt, blev afsluttet med en praksismanual, der skulle virke som inspiration til undervisere og studerende på læreruddannelser rundt om i Danmark samt for ansatte på museer. Projektet var ambitiøst og fik stor anerkendelse.

Efter projektets afslutning videndeles og omtales projektet fortsat positivt, men projektet har ikke haft det aftryk på det organisatoriske og institutionelle niveau på læreruddannelser og museer som håbet.

Derfor igangsatte HistorieLab undersøgelsen, som ser på, hvordan virkeligheden for samarbejder mellem læreruddannelse og kulturinstitutioner ser ud. Der er tale om et indblik i både forskellige ministerier, styrelser, lovgivninger, organisationer og kulturer, der giver et samlet billede af udfordringer og muligheder for fremtidige samarbejder mellem læreruddannelse og kulturinstitution.

Baggrund for projektet

Rapporten af denne undersøgelse er udarbejdet af Nordisk Centrum for Kulturarvspædagogik (NCK).

Tilmeld nyhedsbrev

Jeg giver samtykke til, at mine personoplysninger behandles i overensstemmelse med denne oplysningserklæring og er indforstået med, at mine oplysninger behandles sikkert og fortroligt og slettes efter endt anvendelse. Jeg er indforstået med, at jeg kan trække mit samtykke tilbage ved at skrive til denne mailadresse historielab@ucl.dk, hvorefter behandlingen af mine personoplysninger stopper og slettes.

Close