30. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Forløbs formål er at give elever erfaringer med prøveformen i historie og samfundsfag. Read More →29. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Forløbet lægger op til diskussion og refleksion over, hvad Den Kolde Krig har af betydning i dag. Read More →28. december 2019• Uv-forløb 5.-6. klasse
Forløb om børnearbejde i Danmark før og nu samt et nuanceret billede af forskelle og ligheder. Read More →28. december 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Dette forløb tager udgangspunkt i Københavnske brande og brandfarer. Read More →27. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Undervisningsforløb om Danmark som en del af EU Read More →26. december 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Forløb om Danmark i 1970'erne og de dertilhørende dominerende problemstillinger. Read More →25. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Forløb om fædrelandssange som en afspejling af udviklingen af dansk nationalfølelse. Read More →24. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Undervisningsforløb om emnet danskhed til debat og dets betydning og kendetegn. Read More →23. december 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Dette korte forløb give elever i 3.-4. klasse en første forklaring på historien bag De Olympiske Lege. Read More →23. december 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Dette undervisningsforløb har fokus på de 10 vigtigste opfindelser i verden. Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.