27. august 2024• Arrangementer
Gratis arrangement med fokus unges risikoadfærd online. Read More →27. august 2024• Antologi/bibliografi, Forside-header
Bogen præsenterer fagdidaktiske teorier og tilgange til praksis som en håndsrækning i tilrettelæggelsen, gennemførelsen, evalueringen og udviklingen af historieundervisningen. Read More →21. august 2024• Arrangementer, Forside-header
Få gratis ny viden og inspiration til undervisningen på tre kurser om Holocaust og andre folkedrab. Read More →12. august 2024• Arkiv
Projekt om begrebslæring i samfundsfagene. Projektet har en status som 'work in progress'-projekt, hvor der bl.a. er udfærdiget en antologi. Read More →12. august 2024• Artikel, RADAR 2022
7. august 2024• Mød os
Her finder du kontaktoplysninger på Sanne Stensgaard Fusager. Read More →1. august 2024• Kulturarv i børnehøjde
Videoprojekt til 7.-9. kl., der omhandler eksperimenter med videooptagelser, hvor eleven skaber historiske fortællinger om nærområdet og familiens historie. Read More →1. august 2024• Kulturarv i børnehøjde
Videndeling og inspiration til børns perspektiver med fokus på legende kulturformidling og samarbejde mellem dagtilbud, skoler og kulturinstitutioner. Read More →1. august 2024• Kulturarv i børnehøjde
Et samarbejde om den gode overgang fra børnehave til skole i Give. Read More →1. august 2024• Kulturarv i børnehøjde
Samarbejde mellem skoler og børnehuse samt Kongernes Jelling om at arbejde med begrebet ”Verdensarvingerne” i Jelling. Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.