12. december 2019• Uv-forløb 5.-6. klasse
Undervisningsforløb om tobakkens historiske perspektiv. Read More →11. december 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Har vi altid fejret fastelavn på samme måde i Danmark? Read More →10. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Undervisningsforløb om de 17 verdensmål, FN arbejder med. Read More →9. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvordan karakteriseres folkedrab, og hvad ligger til grund for dem? Read More →8. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvorfor var der behov for FN og hvad bruger vi medlemskabet til? Read More →7. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvordan gik samfundet fra enevælde til demokrati? Read More →6. december 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Hvorfor blev Danmark et kristent land? Read More →5. december 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Hvordan gik vi fra stenalderhytter til parcelhuse? Read More →5. december 2019• Kildebankstema om kærlighed, køn og seksualitet
Hvorfor optræder kærlighed, kunst og seksualitet så meget i kunsten? Read More →4. december 2019• Kildebankstema om kærlighed, køn og seksualitet
Skal der være kærlighed i et ægteskab? Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.