23. december 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Dette korte forløb give elever i 3.-4. klasse en første forklaring på historien bag De Olympiske Lege. Read More →23. december 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Dette undervisningsforløb har fokus på de 10 vigtigste opfindelser i verden. Read More →22. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvordan har den enkelte borgers indflydelse på demokratiet været gennem tiden? Read More →21. december 2019• Uv-forløb 5.-6. klasse
Fiktive romaner om historiske begivenheder som en del af historieundervisning. Read More →20. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Undervisningsforløb med formålet at få elever i udskolingen til at reflektere over opfindelser gennem tiden samt i hverdagsscenarier. Read More →19. december 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Undervisningsforløb om hverdagslivet i det gamle Egypten samt forskelle og ligheder på i dag og den gang. Read More →18. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Undervisningsforløb om det økonomiske kredsløb og hvordan dette anvendes som værktøj i samfundsfag og historie. Read More →17. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Forløbet handler om snyd gennem tiden til OL. Read More →16. december 2019• Uv-forløb 5.-6. klasse
Undervisningsforløb om Drengen i den stribede pyjamas som perspektiv på Holocaust. Read More →15. december 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Undervisningsforløb om enevælden i Danmark og hvilket årstal enevælden blev indført i i Danmark. Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.