26. november 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvilken betydning har portrætteringen af historiske begivenheder? Read More →24. november 2019• Uv-forløb 5.-6. klasse
Hvilke historier fremhæver vi om den sene middelalder? Read More →23. november 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvorfor kunne Danmark klare sig igennem 1930'erne med demokratiet i behold? Read More →22. november 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvad betyde enevælde som styreform? Read More →21. november 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvordan var Guldalderen i en tid uden guld? Read More →20. november 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvilke konsekvenser fik Industrialiseringen i Danmark? Read More →19. november 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Hvilken betydning havde opdagelsen af metallerne i Danmark? Read More →18. november 2019• Reformationen, Uv-forløb 5.-6. klasse
Hvad skete der med Danmark, efter reformationen og renæssancen? Read More →17. november 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Hvorfor hedder perioden Stenalderen og hvilken betydning havde den? Read More →16. november 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvorfor havde Danmark det så svært efter 2. Verdenskrigs afslutning? Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.