25. februar 2019• Lærerudvikling
Dyk ned i den dansk-tyske kunsthistorie i gratis online kursus om den danske guldalder-malerkunst og den tyske romantik. Read More →25. februar 2019• Lærerudvikling
Få værktøjer og inspiration til samarbejdet med frivillige på museer i gratis online kursus. Read More →18. februar 2019• Forskningsmaterialer
Resultaterne af følgeforskningen peger på effekten af inddragelse af elever i samarbejde/udviklingsarbejde og på den udvikling/læring, der skabes i skole-kultursamarbejdet. Read More →24. januar 2019• Forskningsmaterialer
Rapporten gør rede for aktionsforsknings- og udviklingsprojektet Elevgenerede læremidler og skitserer idéer og anbefalinger til undervisning. Read More →9. januar 2019• RADAR, RADAR 2019
Hvordan kan der laves kunstformidling med børn? Read More →31. december 2018• Kildebankstema om slaveriet og Vestindien
Hvorfor blev slavekolonierne oprettet? Read More →18. december 2018• Forskningsmaterialer
Følgeforskningsrapport, med fokus på at udvikle en model, hvor bl.a. historie-faget kunne integreres i på langs af de to skolereforme. Read More →10. december 2018• Forskningsmaterialer
Forskningsrapport belyser potentialer og udfordringer ved at etablere lærende partnerskaber mellem dagtilbud og kulturinstitutioner. Read More →3. december 2018• Kildebankstema om kærlighed, køn og seksualitet
Hvordan har samfundet betragtet køn gennem tiden? Read More →3. december 2018• Forskningsmaterialer
Kendskab til museernes læringsrum samt de muligheder, som her er tilstede for de mindste børn. Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.