12. august 2018• Arkiv
60 pædagogstuderende fra UCL skaber viden om hvordan man kan udvikle formidlingen af historie og kulturarv til de 3-8 årige i et verdensarvsperspektiv. Read More →12. august 2018• Arkiv
Kommuner samarbejder lærere og pædagoger i foråret 2018 med UNESCO-steder for at styrke børns læring og forståelse for kulturarven og verdensarven. Read More →10. juni 2018• Kildebank, Kildebanksemne
Hvilken rolle havde Danmark i slaveri? Read More →5. april 2018• Historie i spillefilm – for lærere
Det vil være en stor hjælp for os, hvis du vil udfylde evalueringsskemaet, så vi kan bruge din respons til at forbedre MOOC’et. Read More →5. april 2018• Historie i spillefilm – for lærere
I dette tredje modul er fokus på historiske spillefilms potentialer som læremiddel i historieundervisningen. Read More →5. april 2018• Historie i spillefilm – for lærere
Diskussion af historiske spillefilm og hvordan vi opfatter dem samt hvordan de former vores kollektive erindring. Read More →25. februar 2018• Lærerudvikling
Spillefilms brug af fortiden. Read More →18. februar 2018• Læremidler
Skolehistoriske inspirationskasser: Konkrete genstande, som man kan arbejde med i undervisningen om skolehistorie. Read More →18. februar 2018• Læremidler
Digitalt undervisningsmateriale til udskolingen med digitalt dilemmaspil, undervisningsforløb, prøveoplæg og lærervejledning. Read More →18. februar 2018• Læremidler
Undervisningsmateriale til 5.-6. klassetrin med opgaver om rodfrugter. Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.