10. juni 2024• Kildebank
Lærervejledning til kildebank om Slaveriet og Vestindien Read More →3. juni 2024• Forside-header, RADAR 2024
Artiklen sætter fokus på, at elever ikke kun lærer om folkedrab, men at læreren er opmærksom på, hvilken historiebevidsthed vi ønsker at udvikle hos eleven. Read More →16. maj 2024• Bæredygtighed i historiefaget, Uv-forløb 5.-6. klasse, Uv-forløb 7.-9. klasse
Vikingetidens overforbrug af materialer og hvordan vikinger kan have levet mere bæredygtigt. Read More →16. maj 2024• Læremidler
Læremidler om bæredygtighed i historiefaget. Read More →14. maj 2024• Holocaust og andre folkedrab, Uv-forløb 7.-9. klasse
Forløbet til 9.-10.-klassetrin med fokus på, at eleverne opnår en historisk forståelse af kernen i folkedrab samt reflektion over, hvad deres viden kan bruges til i nutiden. Read More →14. maj 2024• Holocaust og andre folkedrab, Uv-forløb 5.-6. klasse
Fokus på en pædagogisk tilpasset introduktion til Holocaust via Hédi Fried, der overlevede Holocaust. Read More →14. maj 2024• Inspiration til lærere, Læremidler
Læremiddel til 4.-10. klassetrin om Holocaust og andre folkedrab. Read More →13. maj 2024• Arkiv, Historien som vækstmotor
HistorieLab har på forskellige måder arbejdet med cykling i fortidigt og nutidigt perspektiv Read More →13. maj 2024• Kildebankstema om spadeslaget
Fokus på politiet i forbindelse med urolighederne. Read More →13. maj 2024• Kildebank
Her finder du elevvejledningen til kildebanken Spadeslaget. Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.