Lærervejledning til Slaveriet og Vestindien

Kildebank

Lærervejledning til kildebank om Slaveriet og Vestindien Read More

Folkedrab i historieundervisningen – Et blik på vanskelig viden

Forside-header, RADAR 2024

Artiklen sætter fokus på, at elever ikke kun lærer om folkedrab, men at læreren er opmærksom på, hvilken historiebevidsthed vi ønsker at udvikle hos eleven. Read More

Bæredygtighed i vikingetiden: Overforbrug af materialer

Bæredygtighed i historiefaget, Uv-forløb 5.-6. klasse, Uv-forløb 7.-9. klasse

Vikingetidens overforbrug af materialer og hvordan vikinger kan have levet mere bæredygtigt. Read More

Bæredygtighed i historiefaget

Læremidler

Læremidler om bæredygtighed i historiefaget. Read More

Forestillinger om folkedrab

Holocaust og andre folkedrab, Uv-forløb 7.-9. klasse

Forløbet til 9.-10.-klassetrin med fokus på, at eleverne opnår en historisk forståelse af kernen i folkedrab samt reflektion over, hvad deres viden kan bruges til i nutiden. Read More

Hédi Fried og historien om Bodri

Holocaust og andre folkedrab, Uv-forløb 5.-6. klasse

Fokus på en pædagogisk tilpasset introduktion til Holocaust via Hédi Fried, der overlevede Holocaust. Read More

Holocaust og andre folkedrab

Inspiration til lærere, Læremidler

Læremiddel til 4.-10. klassetrin om Holocaust og andre folkedrab. Read More

Kildebank og Tour de France

Arkiv, Historien som vækstmotor

HistorieLab har på forskellige måder arbejdet med cykling i fortidigt og nutidigt perspektiv Read More

Tema 1: Ejner Jørgensen – offer, forbryder eller tilskuer?

Kildebankstema om spadeslaget

Fokus på politiet i forbindelse med urolighederne. Read More

Elevvejledning til kildebanken Spadeslaget

Kildebank

Her finder du elevvejledningen til kildebanken Spadeslaget. Read More
Close