Demokrati – Hvem skal bestemme?

Uv-forløb 7.-9. klasse

Hvordan har den enkelte borgers indflydelse på demokratiet været gennem tiden? Read More

Den historiske roman

Uv-forløb 5.-6. klasse

Fiktive romaner om historiske begivenheder som en del af historieundervisning. Read More

Den vildeste opfindelse

Uv-forløb 7.-9. klasse

Undervisningsforløb med formålet at få elever i udskolingen til at reflektere over opfindelser gennem tiden samt i hverdagsscenarier. Read More

Det gamle Egypten

Uv-forløb 3.-4. klasse

Undervisningsforløb om hverdagslivet i det gamle Egypten samt forskelle og ligheder på i dag og den gang. Read More

Det økonomiske kredsløb

Uv-forløb 7.-9. klasse

Undervisningsforløb om det økonomiske kredsløb og hvordan dette anvendes som værktøj i samfundsfag og historie. Read More

Doping og politik i De Olympiske Lege

Uv-forløb 7.-9. klasse

Forløbet handler om snyd gennem tiden til OL. Read More

Drengen i den stribede pyjamas

Uv-forløb 5.-6. klasse

Undervisningsforløb om Drengen i den stribede pyjamas som perspektiv på Holocaust. Read More

Enevælde – hvornår?

Uv-forløb 7.-9. klasse

Undervisningsforløb om enevælden i Danmark og hvilket årstal enevælden blev indført i i Danmark. Read More

Ertebøllekulturen – en del af Jægerstenalderen

Uv-forløb 3.-4. klasse

Undervisningsforløb om livet i Jægerstenalderen og specifikt i Ertebøllekulturen samt forskelle og ligheder op til i dag. Read More

EUs historie

Uv-forløb 7.-9. klasse

Undervisningsforløb om EU og historiske problemstillinger om EU og Danmark. Read More
Close