12. august 2019• Arkiv
Otte projekter har kastet sig over innovativ historieundervisning og kommunalt skole/kultursamarbejde. HistorieLab har bidraget med puljemidler til projekterne. Read More →12. august 2019• Arkiv
Projekt om sammenhænge og overgangsproblematikker i historiefaget fra grundskole til gymnasier. I projektet er der fokus på læreres og elevers erfaringer med disse. Read More →12. august 2019• Arkiv
Et samarbejde om at udvikle og implementere undervisningsforløb, der bringer elever fra begge skoler i meningsfuldt faglig kontakt med hinanden. Read More →12. august 2019• Arkiv
Undersøgelse, der genbesøger projekt ”Learning Museum” ved at undersøge dets erfaringer og aktører ud fra et samfundsmæssigt niveau og perspektiv. Read More →10. august 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvordan håndterer vi terror? Read More →9. august 2019• Reformationen, Uv-forløb 7.-9. klasse
Kan en salme være en kilde? Read More →7. august 2019• Uv-forløb 5.-6. klasse
Hvorfor migrerer mennesker? Read More →3. august 2019• Uv-forløb 3.-4. klasse
Hvordan tegner man verdenshistorien? Read More →30. maj 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvordan var vikingerne? Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.