18. februar 2019• Arkiv
Projekt med formålet at klæde pædagoger på til at blive den daglige kulturformidler. Read More →24. januar 2019• Forskningsmaterialer
Rapporten gør rede for aktionsforsknings- og udviklingsprojektet Elevgenerede læremidler og skitserer idéer og anbefalinger til undervisning. Read More →9. januar 2019• RADAR, RADAR 2019
Hvordan kan der laves kunstformidling med børn? Read More →31. december 2018• Kildebankstema om slaveriet og Vestindien
Hvorfor blev slavekolonierne oprettet? Read More →18. december 2018• Forskningsmaterialer
Følgeforskningsrapport, med fokus på at udvikle en model, hvor bl.a. historie-faget kunne integreres i på langs af de to skolereforme. Read More →10. december 2018• Forskningsmaterialer
Forskningsrapport belyser potentialer og udfordringer ved at etablere lærende partnerskaber mellem dagtilbud og kulturinstitutioner. Read More →3. december 2018• Kildebankstema om kærlighed, køn og seksualitet
Hvordan har samfundet betragtet køn gennem tiden? Read More →3. december 2018• Forskningsmaterialer
Kendskab til museernes læringsrum samt de muligheder, som her er tilstede for de mindste børn. Read More →2. december 2018• Kildebankstema om slaveriet og Vestindien
Hvad var Afrikas rolle i slaveriet? Read More →1. december 2018• Kildebankstema om slaveriet og Vestindien
Tema om transporten af slaverne fra Afrika over Atlanterhavet til De Dansk Vestindiske Øer og behandlingen af slaver undervejs. Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.