13. juni 2024• Børn og unges demokratiske, digitale og kulturelle dannelse
kvantitativ og kvalitativ undersøgelse af danske børn og unges forhold til eksisterende konspirationsteorier og konspirationsteoretiske tankemønstre. Read More →13. juni 2024• Forskningsprojekter og udviklingsaktiviteter
Læs om forskning inden for historiedidaktikken. Read More →13. juni 2024• Forskningsprojekter og udviklingsaktiviteter
HistorieLabs medarbejdere er tilknyttede forskellige netværksgrupper inden for historie- og samfundsfagsområdet Read More →12. juni 2024• Holocaust og andre folkedrab, Uv-forløb 7.-9. klasse
Udskolingsforløb om forskellige danskeres erfaringer med Holocaust. Read More →12. juni 2024• Aktiviteter, Inspiration til lærere, Læremidler
Materialekasse med genstande til elever på alle klassetrin med en undersøgende tilgang til historiefaget. Read More →10. juni 2024• Kildebank
Her kan du finde 15 kickstartere, som handler om kildebanksemnet "Slaveriet og Vestindien". Read More →10. juni 2024• Kildebank
Lærervejledning til kildebank om Slaveriet og Vestindien Read More →3. juni 2024• Forside-header, RADAR 2024
Artiklen sætter fokus på, at elever ikke kun lærer om folkedrab, men at læreren er opmærksom på, hvilken historiebevidsthed vi ønsker at udvikle hos eleven. Read More →16. maj 2024• Bæredygtighed i historiefaget, Uv-forløb 5.-6. klasse, Uv-forløb 7.-9. klasse
Vikingetidens overforbrug af materialer og hvordan vikinger kan have levet mere bæredygtigt. Read More →16. maj 2024• Læremidler
Læremidler om bæredygtighed i historiefaget. Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.