Forestillinger om folkedrab

Holocaust og andre folkedrab, Uv-forløb 7.-9. klasse

Forløbet til 9.-10.-klassetrin med fokus på, at eleverne opnår en historisk forståelse af kernen i folkedrab samt reflektion over, hvad deres viden kan bruges til i nutiden. Read More

Hédi Fried og historien om Bodri

Holocaust og andre folkedrab, Uv-forløb 5.-6. klasse

Fokus på en pædagogisk tilpasset introduktion til Holocaust via Hédi Fried, der overlevede Holocaust. Read More

Holocaust og andre folkedrab

Inspiration til lærere, Læremidler

Læremiddel til 4.-10. klassetrin om Holocaust og andre folkedrab. Read More

Kildebank og Tour de France

Arkiv, Historien som vækstmotor

HistorieLab har på forskellige måder arbejdet med cykling i fortidigt og nutidigt perspektiv Read More

Tema 1: Ejner Jørgensen – offer, forbryder eller tilskuer?

Kildebankstema om spadeslaget

Fokus på politiet i forbindelse med urolighederne. Read More

Elevvejledning til kildebanken Spadeslaget

Kildebank

Her finder du elevvejledningen til kildebanken Spadeslaget. Read More

Lærervejledning til kildebanken Spadeslaget

Kildebank

Her finder du lærervejledningen til kildebankemnet Spadeslaget. Read More

Spadeslaget

Forside-header, Kildebanksemne

Kildebank om Spadeslaget i Haderslev. Read More

Jødiske stemmer fra Holocaust

Holocaust og andre folkedrab, Uv-forløb 7.-9. klasse

Udskolingsforløb med fokus på historisk forståelse af Holocaust ud fra et jødisk perspektiv samt at nuancere elevers forståelse af jødiske ofre. Read More

Tema 2: Politivold eller nazivold?

Kildebankstema om spadeslaget

Kilder om nazisternes march til Højskolehjemmet og politiforstærkninger fra Aabenraa og Kolding. Read More
Close