Historie – didaktik, dannelse og bevidsthed

Antologi/bibliografi

Antologi om historieundervisningen i grundskolen med fokus på systematisk viden om fortiden. Read More

Faglig læsning og læsefærdighed med historiefagets briller – hvordan?

Artikel, RADAR 2022

Hvad vil faglig læsning og læsefærdighed med historiefagets briller vil sige, når der er tale om andet end læsning i generisk forstand? Read More

Nordidactica – Journal of Humanities and Social Science Education

Arkiv

Anders Stig Christensen og Heidi Eskelund har været redaktører for det norske tidsskrift Nordidactica – Journal of Humanities and Social Science Education. Read More

Teknologiforståelse og Historie

Arkiv

Pilotprojektet, der undersøger og analyserer, hvordan og hvor historiefaget og historiefaglighed kan styrke målsætninger med forsøgsfaget Teknologiforståelse. Read More

Historiedidaktik 2020-23

Arkiv

Resultater inden for vidensformer i historiefaget, historisk bevidsthed som begreb og fænomen samt et perspektivskifte til fortidsblik Read More

Håndbog i scenariedidaktik

Antologi/bibliografi

Bogen giver en introduktion til, hvordan scenariedidaktik kan praktiseres i folkeskolens fag med konkrete eksempler fra forløb. Read More

Tal med din bot i historie

RADAR 2022

En chatbot er et computerprogram, som er designet til at lave en personlig automatiseret kommunikation med brugeren Read More

Legekunst

Arkiv

Hvordan kan leg gøres i mødet med kunstnerisk praksis, når børn i dagtilbud leger inden for tematiserede historiske narrativer og perioder. Read More
Close