10. oktober 2022• Antologi/bibliografi
Antologi om historieundervisningen i grundskolen med fokus på systematisk viden om fortiden. Read More →6. september 2022• Artikel, RADAR 2022
22. august 2022• Artikel, RADAR 2022
Hvad vil faglig læsning og læsefærdighed med historiefagets briller vil sige, når der er tale om andet end læsning i generisk forstand? Read More →12. august 2022• Arkiv
Anders Stig Christensen og Heidi Eskelund har været redaktører for det norske tidsskrift Nordidactica – Journal of Humanities and Social Science Education. Read More →4. august 2022• Arkiv
Pilotprojektet, der undersøger og analyserer, hvordan og hvor historiefaget og historiefaglighed kan styrke målsætninger med forsøgsfaget Teknologiforståelse. Read More →3. august 2022• Arkiv
Resultater inden for vidensformer i historiefaget, historisk bevidsthed som begreb og fænomen samt et perspektivskifte til fortidsblik Read More →18. maj 2022• Antologi/bibliografi
Bogen giver en introduktion til, hvordan scenariedidaktik kan praktiseres i folkeskolens fag med konkrete eksempler fra forløb. Read More →17. maj 2022• RADAR 2022
En chatbot er et computerprogram, som er designet til at lave en personlig automatiseret kommunikation med brugeren Read More →16. maj 2022• Arkiv
Hvordan kan leg gøres i mødet med kunstnerisk praksis, når børn i dagtilbud leger inden for tematiserede historiske narrativer og perioder. Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.