30. august 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvorfor fremkalder skilte vrede? Read More →29. august 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvad skal vi med ideologier? Read More →20. august 2019• Arkiv
Opkvalificering af historielærere med inddragelse af samarbejde med kulturinstitutioner og aktionslæring. Read More →15. august 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvordan var livet under stavnsbåndet? Read More →14. august 2019• Uv-forløb 7.-9. klasse
Hvilken historie har vi til fælles? Read More →12. august 2019• Arkiv
Læremidler i anledning af 100-års-jubilæet for 1915-grundloven: En temabog, to 'grundlovsgeneratorer' og et rollespil. Read More →12. august 2019• Arkiv
I samarbejde med Spinderihallerne i Vejle gennemføres et pilotprojekt, der skal afdække muligheden af at sætte Fablab-konceptet i spil i forhold til historiefaget. Read More →12. august 2019• Arkiv
Udvikling af modeller for brug af museet som læringsrum i forlængelse af folkeskolereformen og Den åbne skole. Read More →12. august 2019• Arkiv
Otte projekter har kastet sig over innovativ historieundervisning og kommunalt skole/kultursamarbejde. HistorieLab har bidraget med puljemidler til projekterne. Read More →HistorieLab er et landsdækkende videncenter, hvis mål er at fremme udvikling og forskning inden for brugen, tolkningen og delingen af historiske, kulturelle og samfundsrelaterede emner inden for uddannelsessystemet, det bredere samfund og kultursektoren, alt sammen til fordel for uddannelse, forskning, erhverv og samfundslivet.