Artikler

31.07. 2017 · Niklas Ammert
Att öva historia
03.07. 2017 · Hildegunn Juulsgaard Johannesen
Ægte død og ødelæggelse – Minecraft og historiske scenarier
22.06. 2016 · Jens Aage Poulsen
Selvvalgte problemstillinger og kildebank
20.05. 2016 · Heidi Eskelund Knudsen
Fortid kontra Historie
16.03. 2016 · Aase Bitsch Ebbensgaard
Fortid i vor tid. Anakronisme som vilkår og metode.
09.02. 2016 · Heidi Eskelund Knudsen
Læreplaner er mest for nyuddannede
02.02. 2016 · Jens Aage Poulsen
Har læreplanen stadig minimal betydning?
28.01. 2016 · Jens Aage Poulsen, Peter Yding Brunbech
Hvad er der sket med kanonen?
19.01. 2016 · Heidi Eskelund Knudsen, Jens Aage Poulsen
I historie lærer vi om fortiden!
13.01. 2016 · Aase Bitsch Ebbensgaard
Design din elevsamtale så der opstår historisk læring
05.08. 2015 · Henrik Ottosen, Trine Hyllested
Nærmiljøet som læringsrum i historie- og kulturfag
29.07. 2015 · Jens Aage Poulsen
Historisk bevidsthed, tænkning og kompetencer?
02.06. 2015 · Jens Aage Poulsen
Hvorfor dette indhold i historieundervisningen?
08.05. 2015 · Heidi Eskelund Knudsen
Historie er et redegørelsesfag
20.04. 2015 · Jens Aage Poulsen
Hvad pokker er historiske scenarier?
21.10. 2014 · Jens Aage Poulsen
Hvad kan IT gøre ved historie?
01.10. 2014 · Jens Aage Poulsen
Historiebrug