Artikler

02.05. 2023 · Jens Aage Poulsen, Mette Nørregaard Christensen
Genstande – læring for alle aldre
30.03. 2023 · Jens Aage Poulsen
Om at vælge indhold
14.03. 2023 · Jens Pietras
Nyt perspektiv på dansk historie
06.09. 2022 · Henrik Smedegaard Larsen
QR-kode-løb i historie- og samfundsfagsundervisningen
22.08. 2022 · Heidi Eskelund Knudsen, Lone Guldbrandt Tønnesen
Faglig læsning og læsefærdighed med historiefagets briller – hvordan?
17.05. 2022 · Christian Aalborg Frandsen, Lars Due Arnov
Tal med din bot i historie
03.03. 2022 · Jens Aage Poulsen
Hvad med indholdet i historieundervisningen?
18.10. 2021 · Jens Pietras
Historieundervisning og fagportaler
21.01. 2021 · Astrid Marie Møller Danielsen, pædagogisk konsulent på CFU og UCL
Dialogens betydning for hensigtsmæssig brug af læremidler i historieundervisningen
13.05. 2020 · Thomas Thomsen - Lektor ved Læreruddannelsen i Vordingborg
At opleve historiske erindringssteder som statuer og mindesten
15.04. 2020 · Jens Aage Poulsen
Genforeningen – hvad nu hvis?
09.01. 2019 · Bennyé D. Austring, Charlotte Schultz Thers, Martin Hoffmann, Nils Falk Hansen
Kunstformidling i småbørnshøjde - et favntag med uforudsigeligheden
26.11. 2018 · Christina Louise Sørensen, Jens Aage Poulsen
Køn og seksualitet som emne i historie?
16.11. 2018 · Jens Pietras
Indhold og problemstillinger i historie
06.11. 2018 · Jens Aage Poulsen, Jens Pietras
Digital formidling af nærområdet
10.10. 2018 · Jens Aage Poulsen
Kan spillefilm bruges som kilder i historie?
10.08. 2018 · Trine Elkjær Madsen og Jacob Skeel Villemoes, lærerstuderende ved Professionshøjskolen Absalon.
Udvikling af historiekompetencer gennem museumsbesøg
06.06. 2018 · Rikke Alberg Peters
Peer feedback i historieundervisningen
01.06. 2018 · Jens Aage Poulsen
Fælles mål - nu med større frihed?
08.03. 2018 · Peter Yding Brunbech, Rikke Alberg Peters
Historiemisbrug – giver det mening? En diskussionsartikel
08.03. 2018 · Marianne Axelsen Leth, Lektor, Læreruddannelsen i Århus, Via-Out
Historie med udeskoledidaktik
08.03. 2018 · Margit Eva Jensen, lektor, ph.d.-stipendiat, Mike Friis Østergaard, historielærer
6. klasses arbejde med historiebrug
08.03. 2018 · Jens Aage Poulsen
Historiebrug, monumenter og mindesteder
01.12. 2017 · Mette Byriel-Thygesen, museumsinspektør, Nationalmuseet
Museer og skoler finder nye veje sammen
22.11. 2017 · Sabrina Ahlgren og Mathias Andersen, lærerstuderende
Trig eleverne til øget forståelse af egen læring og motivation
06.11. 2017 · Lisbeth Aagaard Lykke, museumsinspektør, Maya Frimand Sommer, pædagogisk antropolog
Med pædagogen på tidsrejse
31.07. 2017 · Niklas Ammert
Att öva historia
03.07. 2017 · Hildegunn Juulsgaard Johannesen
Ægte død og ødelæggelse – Minecraft og historiske scenarier
04.05. 2017 · Marie Bonde Olesen, Peter Yding Brunbech
Lærerstuderendes møde med omverdenen
10.04. 2017 · Jens Aage Poulsen
Ømtålelige emner i historieundervisningen?
17.03. 2017 · Line Weldingh, Mette Liv Skovgaard
Nationale kortlægninger belyser udvikling af eksterne læringsmiljøer
09.02. 2017 · Steen Christian Steensen
Når skoler og museer rigtigt arbejder sammen
10.11. 2016 · Ida Skytte Jakobsen, Marie Bonde Olesen
Først skal man få øje på hinanden - nye læringsrum gennem samarbejde
17.08. 2016 · Peter Yding Brunbech
Historien på skærmen II – Matador
22.06. 2016 · Jens Aage Poulsen
Selvvalgte problemstillinger og kildebank
20.05. 2016 · Heidi Eskelund Knudsen
Fortid kontra Historie
16.03. 2016 · Aase Bitsch Ebbensgaard
Fortid i vor tid. Anakronisme som vilkår og metode.
09.02. 2016 · Heidi Eskelund Knudsen
Læreplaner er mest for nyuddannede
02.02. 2016 · Jens Aage Poulsen
Har læreplanen stadig minimal betydning?
28.01. 2016 · Jens Aage Poulsen, Peter Yding Brunbech
Hvad er der sket med kanonen?
19.01. 2016 · Heidi Eskelund Knudsen, Jens Aage Poulsen
I historie lærer vi om fortiden!
13.01. 2016 · Aase Bitsch Ebbensgaard
Design din elevsamtale så der opstår historisk læring
18.11. 2015 · Peter Yding Brunbech
Fortid, film og historie – Historie på skærmen 1
28.10. 2015 · Nikolaj Petersen
Lad dine elever skabe historie
22.10. 2015 · Jens Aage Poulsen, Peter Yding Brunbech
Historie – et forsmået skolefag?
05.08. 2015 · Henrik Ottosen, Trine Hyllested
Nærmiljøet som læringsrum i historie- og kulturfag
29.07. 2015 · Jens Aage Poulsen
Historisk bevidsthed, tænkning og kompetencer?
02.06. 2015 · Jens Aage Poulsen
Hvorfor dette indhold i historieundervisningen?
08.05. 2015 · Heidi Eskelund Knudsen
Historie er et redegørelsesfag
20.04. 2015 · Jens Aage Poulsen
Hvad pokker er historiske scenarier?
02.04. 2015 · Peter Yding Brunbech
Danskerne og den 9. april
11.03. 2015 · Peter Yding Brunbech
DR og Bornedal har ændret vores syn på 1864
19.12. 2014 · Peter Yding Brunbech
Kan man lære historie af en TV-julekalender?
21.10. 2014 · Jens Aage Poulsen
Hvad kan IT gøre ved historie?
08.10. 2014 · Peter Yding Brunbech
Film, fortid, historie og 1864
01.10. 2014 · Jens Aage Poulsen
Historiebrug