Artikler

10.08. 2018 · Trine Elkjær Madsen og Jacob Skeel Villemoes, lærerstuderende ved Professionshøjskolen Absalon.
Udvikling af historiekompetencer gennem museumsbesøg
06.06. 2018 · Rikke Alberg Peters
Peer feedback i historieundervisningen
01.06. 2018 · Jens Aage Poulsen
Fælles mål - nu med større frihed?
21.03. 2018 · Jens Pietras, lektor, Professionshøjskolen Absalon
En undersøgende og problemorienteret historieundervisning
31.07. 2017 · Niklas Ammert
Att öva historia
10.11. 2016 · Ida Skytte Jakobsen, Marie Bonde Olesen
Først skal man få øje på hinanden - nye læringsrum gennem samarbejde
22.06. 2016 · Jens Aage Poulsen
Selvvalgte problemstillinger og kildebank
20.05. 2016 · Heidi Eskelund Knudsen
Fortid kontra Historie
16.03. 2016 · Aase Bitsch Ebbensgaard
Fortid i vor tid. Anakronisme som vilkår og metode.
09.02. 2016 · Heidi Eskelund Knudsen
Læreplaner er mest for nyuddannede
02.02. 2016 · Jens Aage Poulsen
Har læreplanen stadig minimal betydning?
19.01. 2016 · Heidi Eskelund Knudsen, Jens Aage Poulsen
I historie lærer vi om fortiden!
13.01. 2016 · Aase Bitsch Ebbensgaard
Design din elevsamtale så der opstår historisk læring
28.10. 2015 · Nikolaj Petersen
Lad dine elever skabe historie
22.10. 2015 · Jens Aage Poulsen, Peter Yding Brunbech
Historie – et forsmået skolefag?
05.08. 2015 · Henrik Ottosen, Trine Hyllested
Nærmiljøet som læringsrum i historie- og kulturfag
02.06. 2015 · Jens Aage Poulsen
Hvorfor dette indhold i historieundervisningen?
08.05. 2015 · Heidi Eskelund Knudsen
Historie er et redegørelsesfag
21.10. 2014 · Jens Aage Poulsen
Hvad kan IT gøre ved historie?
01.10. 2014 · Jens Aage Poulsen
Historiebrug